söndag 22 maj 2011

Stafettkarneval!

Det har varit en underbart avslappnad helg: fredagkväll bar vi battingar från ena ändan holmen till den andra, på lördagförmiddag fick jag lätträ med cement (under svärfars vakande ögä) och sen på eftermiddagen var det Stafettkarneval.

Det hör till att alla har Stafettkarnevalsminne, så även jag. Skillnaden är väl den att mina alla är från vuxenåldern, som skolelev deltog jag aldrig. Senast jag var på Stafettkarneval var våren 2004, så jag tänkte att det skulle vara lämpligt att titta in i år igen, det är ju jubileum och allt.

Och visst blev man glad: så klichéaktigt som det låter så måste man bara instämma i kören av gamyler som säger: Svenskfinlands framtid är nog tryggad, se bara på ungdomarnas iver och glädje på Stafettkarnevalen!

Det känns tryggt att bli äldre igen :)

T.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar