torsdag 1 mars 2012

Vad ska bilen heta?

Härom veckan köpte jag ju en bil, en Peugeot, närmare bestämt. Nu är bara frågan vad bilen ska heta. Den förra, Saaben, hette ju Patsy, för den var absolutely fabulous och drack ganska mycket.

Pösön är mest bara fabulous. Vi funderade lite på Saffy, men det är för tråkigt. Priscilla eller Patricia kunde vara mysigt. Eller Patsy II. Eller kanske bara Pösö. Eller Lejonet. Eller Lejoninna.

Svårt val.

Eller så kör vi bara med namnet som de flesta använder: Bilen.

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde misstaget att kalla vår bil för Pösön inför Simon. Han tyckte det lät roisigt. Isf skulle jag kalla den Pöschön, sa han.

    SvaraRadera
  2. Jag har haft en Peugeot 206. Vi började kalla den för Loppan - tills jag insåg att en loppa på franska är une puce (uttalas Pys) därav blev bilens namn Pysen. :)

    SvaraRadera