torsdag 20 januari 2011

Mitt portvin och jag!

Förra hösten fann jag en ny bekantskap: portvinet. En sak ledde till en annan, och de senaste veckorna har flaskan stått i kylen med brusten kork tills jag idag bestämde mig för att tag i saken, och med en korkskruv försöka öppna flaska... summa sumarum så flyter nu korken i portvinet, och flaskan är förseglad med en vakuumkork.

När jag stod och pumpade och fixade med vakuumkorken slog det mig, vi har helt massiva mängder groggprylar, alltså inte grogg eller groggvirke, utan prylar som man idkar grogg med. Korkskruva, flaskförseglare, vakuumkorkar, drinkmått etc. Helt löjliga mängder faktiskt.

Imorgon tror jag att jag skall plocka fram allt ur våra skrubbar och vrån, och se hur mycket onödigt tavara vi egentligen har :)

And ofc, pics or it didn't happen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar