onsdag 2 mars 2011

Köpman Jouni är vår vän!

Som så många andra finländare har även vi ett Plussa-kort, och som så många andra blir det främst av att shoppa i en och samma affär. Det här vet vår köpman, Jouni, så han skickade hem ett litet brev till oss med lite kuponger.









Köpman Jouni har tittat i sina Excel-tabeller och kommit fram till att det vi vill köpa billigare är:
Champinjoner och Cokis! beror det på att vi shoppar för lite av tavaran, eller för att vi shoppar så mycket av det?

3 kommentarer:

  1. Ser att smidigheten har börjat komma även till Finland ;) H. L&L

    SvaraRadera
  2. Jag vill ju oxå ha en köpman som skickar hem skräddarsydda kuponger åt mig! Jag har handlat troget i en och samma butik i snart 6 år (okej två om man räknar Siwa) och vad har jag fått för det? Ingenting! :)

    SvaraRadera
  3. Hah stiil!Var e mina kuponger för "arkijuusto" och "suomalainen tomaatti".

    SvaraRadera